top of page

Sundfornuft Cyberforsikring
i samarbejde med ABCforsikring.
Cover underwritten by Eir Försäkring AB.
Vilkår: Cyber 2024-1

Generelle oplysninger
Sundfornuft ApS
CVR: 44438151

Amaliegade 6, 2. tv.,

1256 København K​
info@sundfornuft.dk
TEL: 7199 7901

Vi bestræber os på at besvare alle skriftlige henvendelser indenfor 48 timer.
   
Hvem er omfattet af forsikringen:
Forsikringen omfatter følgende personer: 
- Dig som forsikringstager.
- Din ægtefælle/samlever/registrerede partner, børn og plejebørn, som alle bor og er tilmeldt folkeregistret på forsikringsstedet, med undtagelser punkt 1 og 2.

Dækningsomfang
1.    Safe ID

Alarm med ubegrænset PII (Personligt Identificerbare Informationer). Dækning omfatter overvågning af ’Dark Web’ og hurtig respons, i tilfælde af trusler mod personlige oplysninger.

Sundfornuft stiller tjenesten til rådighed for dig under forudsætning af, at du overholder aftalen. Tjenesten leveres "som den er" og "som den er og forefindes" til din personlige og ikke-kommercielle brug. Sundfornuft påtager sig ingen ansvar, uanset årsagen, for eventuel utilgængelighed af tjenesten eller manglende funktionalitet som følge af vanskeligheder med eller mangel på adgang til indhold eller andre kommunikationssystemsvigt. Du kan bruge tjenesten til at søge efter uønsket eller uautoriseret adfærd ved at bruge dine personlige data, computer, bankkonto eller lignende. Det er vigtigt at bemærke, at Sundfornuft ikke er ansvarlig for skader eller konsekvenser af sådan adfærd, selvom tjenesten har været defekt eller utilgængelig. Sundfornuft påtager sig heller ikke ansvar for opdagelse af uønsket eller uautoriseret adfærd. Sundfornuft har ret til at suspendere din adgang til tjenesten når som helst.

a. Begrænsninger
For at bruge tjenesten skal du være autoriseret til at indgå aftaler i henhold til lovgivning og være over 18 år. Tjenesten er beregnet til personlig brug, og du må ikke anvende den til at søge efter e-mailadresser, der tilhører andre personer eller tredjeparter. Det er dit ansvar at sikre, at de oplysninger, du deler med Sundfornuft, ikke krænker andres rettigheder eller bryder loven. Du har ikke tilladelse til at (i) overføre din ret til at bruge tjenesten til tredjeparter, (ii) forsøge at udlede kildekoden fra tjenesten eller (iii) fjerne meddelelser om ejendomsret, ophavsret eller andre rettigheder, der er inkluderet i tjenesten. Sundfornuft kan suspendere din adgang til tjenesten, hvis de har rimelig grund til at tro, at du bruger den på en måde, der strider imod aftalen.

b. Ansvarsfraskrivelse
Tjenesten leveres "som den er" og "som tilgængelig", og Sundfornuft fraskriver sig alle former for garantier og erklæringer, både udtrykkelige og underforståede. Sundfornuft specifikt fraskriver sig alle underforståede garantier, inklusive salgbarhed, egnethed til specifikke formål og ikke-krænkelse, i det omfang loven tillader det.

c. Hæftelse
Du har ikke ret til kompensation for direkte eller indirekte skader. Sundfornuft er ikke ansvarlig for indirekte skader eller tab, herunder, men ikke begrænset til, tab af fortjeneste, forretningsmuligheder, brug, goodwill, data eller andre indirekte, straffende, specielle eller følgeskader, uanset årsagen til skaden.

d. Force majeure
Sundfornuft påtager sig ikke ansvar for manglende eller forsinket opfyldelse af aftalen på grund af begivenheder uden for deres kontrol, såsom arbejdskonflikter, krig, embargo, regeringsindgreb, pandemier, naturkatastrofer eller forsinkede underleverandørstjenester på grund af de nævnte årsager.

e. Immaterielle rettigheder
Tjenesten og dens komponenter forbliver Sundfornufts og/eller dennes licensgiveres ejendom, inklusive immaterielle rettigheder. Du har en begrænset, genkaldelig licens til at bruge tjenesten til personlig brug i henhold til aftalen. Du skal skadesløsholde Sundfornuft mod eventuelle krav i forbindelse med brugen af tjenesten.

f. Tredjepartstjenester
Visse dele af tjenesten kan indeholde tredjepartstjenester, der er underlagt tredjepartsbetingelser og ophavsrettigheder. Din brug af tjenesten indebærer accept af disse tredjepartsvilkår, og du er ansvarlig for eventuelle krav i forbindelse hermed.

g. Fortrolighed
Fortrolige oplysninger, uanset form, skal holdes fortrolige, og du må ikke videregive dem til tredjeparter uden skriftlig godkendelse fra Sundfornuft. Din brug af fortrolige oplysninger skal være i overensstemmelse med aftalen og vilkårene heri i en periode på tre år.

h. Overførsel
Sundfornuft kan overdrage sine rettigheder og forpligtelser i henhold til aftalen til en tredjepart, der forventes at opfylde betingelserne til din tilfredshed.

2.    MyPass

Sundfornuft leverer og vedligeholder en Password Manager tjeneste, hvilket åbner mulighed for at administrere og beskytte adgangskoder sikkert.

Generelt
Disse vilkår er gældende mellem den enkelte bruger af servicen og Sundfornuft og udgør aftalen, der eksisterer mellem brugeren, servicen og Sundfornuft.

a. Registrering og brugeradgang
Brugeren er ansvarlig for at sikre, at oplysningerne er korrekte på tidspunktet for handlen af aftalen. Ved betaling må brugeren kun angive oplysninger vedrørende sin egen betaling og kreditkort. Ved den første registrering for at få adgang til tjenesten skal brugeren indtaste et brugernavn og adgangskode (herefter kaldet "login-oplysninger"). Brugerens login-oplysninger er personlige og må ikke bruges af andre.

Brugeren skal opbevare login-oplysningerne et sikkert sted, så andre ikke kan få adgang til dem. Brugeren er ansvarlig for al brug af sin brugerkonto. Hvis brugeren mistænker ulovlig brug af login-oplysningerne, skal brugeren straks underrette Sundfornuft og ændre sin adgangskode.

b. Gebyrer og betaling
Betaling for abonnementet foretages indenfor de perioder der er valgt i abonnementet og vil automatisk gentegnes på samme periode igen efter hvis ikke servicen forinden er opsagt.

c. Justeringer og ændringer
Sundfornuft forbeholder sig ret til at ændre gebyrer og andre betingelser for tjenesten. Ændringerne skal meddeles brugeren senest tredive (30) dage før ændringen træder i kraft. I tilfælde af sådanne ændringer har brugeren ret til at opsige kontoen med virkning fra den dato, hvor ændringen træder i kraft. Hvis brugeren ikke opsiger kontoen inden ændringen træder i kraft, anses det for at være accept af ændringen. Ændringer, der åbenlyst er til fordel for brugeren, vil træde i kraft øjeblikkeligt uden varsel til brugeren.

d. Ansvar
Sundfornuft kan under ingen omstændigheder holdes ansvarlig for direkte, indirekte, tilfældelige eller særlige tab, skader og følgeskader. Under ingen omstændigheder kan Sundfornuft holdes ansvarlig for tab af fortjeneste, indtjening, indkomst, data eller brug, hvad enten det sket som følge af en handling lavet af dig eller en tredjepart i kontrakter, fra enten din adgang til eller fra brug af webstedet.

                        
Både punkt 1 og 2 kræver software opsætning via Sundfornuft ApS, som i den forbindelse tager kontakt til forsikringstager. 
Disse software-baserede dækninger er begrænset til forsikringstager og dennes samlever/ægtefælle, men kan udvides til at omfatte den øvrige husstand, mod tillæg (flere licenser).


3. Af-indeksering - hjælp i op til 25 timer (maksimalt 25.000kr pr. forsikringsår). Selvrisiko 2.000kr pr. skade (2024): Der ydes hjælp til af-indeksering af krænkende personlige oplysninger på sociale medier og lignende.


a) Af-indeksering (også kaldet de-indeksering) på søgemaskiner, refererer til processen med at fjerne en webside eller indhold fra en søgemaskines indeks. Dette betyder, at selvom indholdet stadig eksisterer på den oprindelige webside, vil det ikke længere fremgå i søgeresultaterne, når man bruger en søgemaskine som Google.


I konteksten af personlige oplysninger på sociale medier og lignende, indebærer af-indeksering typisk at fjerne eller skjule individuelle personoplysninger, så de ikke længere er let tilgængelige eller synlige i søgemaskiners resultater. Dette kan være særligt relevant for personer, der ønsker at beskytte deres privatliv og minimere risikoen for uønsket opmærksomhed.


Af-indeksering kan involvere forskellige tiltag, såsom at anmode om sletning af bestemte oplysninger hos den pågældende platform eller webside, bruge diverse regulativer som påskud til at få søgemaskiner eller platforme til at fjerne specifikke resultater, eller ændre privatlivsindstillinger for at gøre informationen mindre tilgængelig online.


b) Selskabet stræber efter at yde bedst mulig assistance, men kan ikke garantere at hjælp til af-indeksering lykkes i alle tilfælde, da det er en kompleks proces, underlagt eksterne faktorer og politikker, opsat af de forskellige platforme – uden for selskabets kontrol.


c) Dækning er begrænset til dialog og sagsbehandling med platforme, som er frit tilgængelige og opererer inden for EU´s regler for databehandling, herunder databeskyttelseslovgivning. Det inkluderer Google, Bing, Facebook, Instagram, Snapchat, TikTok, X, Pinterest, Wikipedia, YouTube m.fl.


d) Indsatsen er generelt rettet mod at facilitere kommunikation og forhandle med de ovenfor nævnte platforme, for at opnå bedst muligt resultat for den forsikrede.

4. Hacker assistance ved virus eller ransomware angreb op til 25.000kr pr. forsikringsår. Selvrisiko 2.000kr (2024). 
a) Der ydes support i tilfælde af hacker angreb. Der kan dog ikke garanteres fuldstændig genoprettelse af tabte data, eller fuld sikkerhed mod fremtidige angreb.


b) Dækning omfatter op til 25 timers eksperthjælp. Godkendt sikkerhedssoftware skal være installeret.


Softwaren skal derfor
•    være en licenseret, betalt og lovligt erhvervet version. Udløbne eller piratkopierede versioner betragtes ikke som gyldige.
•    tilbyde en omfattende beskyttelse, der som minimum inkluderer, (1) antivirus/anti-malware, (2) krypteret backup med AES-256 kryptering eller lignende, (3) firewall eller vpn. Dette kan være et enkelt softwarekit, eller flere enkeltstående software løsninger.
•    være udviklet og leveret af en anerkendt sikkerhedssoftwareproducent godkendt til at distribuere sikkerhedssoftware i EU eller USA, og producenten skal være underlagt ISO27001 certificering.
•    være i stand til at modtage og installere automatiske opdateringer for at sikre beskyttelse mod de nyeste trusler.
•    være fuldt kompatibel med kundens operativsystem og enheder, dette kan kontrolleres i versionsbeskrivelsen af software.
•    være sat op til at udføre realtids overvågning og beskyttelse mod potentielle trusler.


c) Forsikrede opfordres til at træffe egne forholdsregler for at beskytte data og systemer og bør overveje at supplere med yderligere sikkerhedsforanstaltninger.
                   
5. Support til digitalt ID-tyveri op til 25.000kr pr. forsikringsår. Selvrisiko 2.000kr (2024).
a) Dækning omfatter op til 25 timers eksperthjælp. Rådgivning, vejledning og support til genopretning af forsikredes identitet.


Digitalt tyveri defineres som
Tyveri af personoplysninger, i tekst eller billedformat, gennem elektroniske midler. Hackere og cyberkriminelle kan bruge forskellige teknikker som phishing, malware, eller dataindbrud for at få adgang til personlige oplysninger gemt online. Disse oplysninger kan omfatte navne, adgangskoder, kreditkortoplysninger, socialsikringsnumre og andre følsomme data. Når de har disse oplysninger, kan de bruge dem til at begå svindel eller andre ulovlige aktiviteter på internettet.


b) Sundfornuft tilstræber at yde effektiv assistance og vejledning - dog kan der ikke garanteres fuldstændig forebyggelse af ID-tyveri, eller fuld genoprettelse af forsikredes identitet eller relaterede tab.


c) Supporten inkluderer kontakt til diverse instanser og platforme, samt indsamling af eventuelt bevismateriale, i det omfang det er lovligt og kunden tillader adgang til de omhandlede platforme. Kunden er selv ansvarlig for indberetning til Politiet, og der ydes ikke økonomisk kompensation i forbindelse med digitalt ID-tyveri.


d) Det vil være en fordel at have installeret den software-pakke, som nævnes under punkt 9.1 og 9.2, men det er ikke et krav for at få support.

6. Sikkerhedsscreening af enheder, i tilfælde af hændelser. 
I tilfælde af sikkerhedshændelser, tilbydes sikkerhedsscreening – begrænset til én årlig hændelse.

7. Identitetstyveri, juridisk bistand op til 25.000kr pr. forsikringsår. Selvrisiko 2.000kr (2024).
Hjælp ved identitetstyveri består af hjælp og rådgivning i forbindelse med identitetstyveri.


a) Hvad anses som identitetstyveri, under dette punkt: Ved identitetstyveri forstås ulovlig eller uautoriseret brug af sikredes identifikationspapirer med henblik på økonomisk vinding fra tredjepart. Ved identifikationspapirer forstås dokumenter eller oplysninger, som bekræfter sikredes identitet. Dette kan fx. være pas, kørekort, bankkort, elektronisk signatur, Mit-ID, lønseddel, udbetalingsanvisning og andet materiale, som kan identificere sikrede.


b) Eksempler på identitetstyveri: 
• Lån optaget i sikredes navn fx. ved hjælp af stjålet cpr-nummer. 
• Kreditkonto åbnet med fx. et stjålet eller forfalsket pas som dokumentation. 
• Abonnementer oprettet i sikredes navn ved hjælp af cpr-nummer. Identitetstyveri er ikke: 
• Betaling med stjålne betalingskort. 
• Misbrug af identitet på sociale medier. 
• Tyveri fra bankkonto ved brug af kontooplysninger, som sikrede fx. er blevet franarret ved hjælp af fx. falske e-mails eller telefonopkald – også kaldes phishing.


c) Hvad omfatter dækning for identitetstyveri: 
Dækningen omfatter bistand til professionel rådgiver fx. advokat i forbindelse med følgende: 
• Afvisning af uberettigede krav fra kreditorer samt kontakt til kreditoplysningsbureauer eller lignende for at gøre indsigelse mod eventuelle uberettigede registreringer. 
• Rådgivning om udstedelse af nye identifikationspapirer i forbindelse med reetablering af din identitet. 
• Vejledning om politianmeldelse af identitetstyveri. Dækningen er begrænset til 10 timers bistand, inkl. sekretær bistand mv. Timepris kan ikke overstige 2.500 kr (2024).

Forsikringen dækker ikke
Punkt 1-6:
a) Indirekte tab eller følgeskader, der måtte opstå som resultat af enhver dækning i vilkårene, f.eks. tab af fortjeneste, misbrug af oplysninger, afsavn, tab af data, identitet eller tab af andre immaterielle aktiver, er ikke omfattet af forsikringen. Selskabet prioriterer at assistere og vejlede bedst muligt, men denne ansvarsbegrænsning gælder for policen.
b) Når forsikrede selv har publiceret, eller på anden måde selv har været ansvarlig for at publicere det utilsigtede indhold. Mindreåriges (under 18 år) selvpublikationer er dog omfattet af dækningen.
c) Dækning omfatter ikke Tor sites, private forums, chatgrupper, samt udenlandske services, f.eks. WeChat og Kakao Chat.

 

Punkt 7:
d) Bistand ved identitetstyveri, som er udført ved misbrug af dit firmanavn, din erhvervsvirksomheds-identitet, eller har relation til dit arbejde. 
e) Bistand ved identitetstyveri, som er udført af din nærmeste familie, herunder ægtefælle, samlever, børn eller for ældre – eller af personer, som du har givet bemyndigelse til at benytte dine identifikationspapirer. Dog omfatter dækningen identitetstyveri begået af ægtefælle, som man er juridisk separeret fra, hvis identitetstyveriet er begået i separationsperioden. 
f) Omkostninger og tab, herunder beløb hævet på dine konti, fx. i forbindelse med tyveri af betalingskort eller phishing.

 

Anmeldelse af skade
Vedr. punkt 1-6: 
Anmeld skade på Sundfornufts hjemmeside, hvor du føres direkte videre til Sundfornufts support team. 

 

Vedr. punkt 7: 
Enhver skade eller mistanke om identitetstyveri skal straks anmeldes. Du kan kontakte Sundfornuft på 71997901. Vi skal have tilladelse fra sikrede om, at der må tages kontakt til eventuelle kreditorer, samt kreditoplysningsbureauer, med henblik på at afvise uberettigede krav eller gøre indsigelse mod uberettigede registreringer. Sundfornuft skal til dette bruge en kopi af henvendelse fra kreditor samt kopi af henvendelse fra kreditoplysningsbureauet.

Generelle bestemmelser
Forsikring i andet selskab: Har du tegnet en forsikring mod samme type skade i et andet forsikringsselskab, er der tale om dobbeltforsikring, og du skal anmelde skaden til begge selskaber. Vi betaler ikke erstatning for skader, som du modtager fuld dækning for hos et andet forsikringsselskab. Har det andet selskab begrænset dækning i tilfælde af dobbeltforsikring, gælder de samme begrænsninger i forsikringen hos os. Dermed er vi og det andet forsikringsselskab forpligtede til at betale forholdsmæssig erstatning.


Forsikringens varighed: Forsikringen gælder for et år ad gangen medmindre andet fremgår af policen. Der forlænges automatisk for yderligere et år, medmindre den opsiges inden.


Forsikringens betaling: Forsikringen betales en eller flere gange om året. Du kan se, hvad du har valgt på din police. Ud over prisen på forsikringen opkræver vi, i henhold til regler herfor, skadeforsikringsafgift mv. på Statens vegne. Forsikringen skal betales via Betalingsservice.


Opkrævningsgebyrer dækker vores udgifter ved opkrævning og indbetaling. Betales forsikringen ikke senest på den betalingsdag, der står på opkrævningen, sender vi et rykkerbrev, der indeholder oplysning om, at forsikringsdækningen ophører, hvis forsikringen ikke er betalt, senest på den nye betalingsdag, der er anført. Rykkerbrevet vil være pålagt et gebyr, og der beregnes renter efter renteloven fra opkrævningens sidste rettidige betalingsdag, til betalingen sker.


Indeksregulering af pris og summer: Forsikringssummer og priser reguleres på baggrund af indekstal offentliggjort af Danmarks Statistiks lønindeks for den private sektor. Indeksreguleringen finder sted efter følgende retningslinjer, medmindre andet fremgår af policen eller betingelserne. Vi regulerer prisen og forsikringssummer fra førstkommende forfaldsdag i det efterfølgende kalenderår. Vi beregner erstatning for skader efter de forsikringssummer, der gælder på skadedagen. Ophører udgivelsen af eller ændres beregningsmetoden fra det anførte indeks, kan ABC fortsætte reguleringen i overensstemmelse med et lignende indeks fra Danmarks Statistik, eller anden institution.


Forsikringens opsigelse: Både du og vi kan opsige forsikringen skriftligt senest 1 måned, før forsikringsperioden udløber. Du kan også vælge, trods ovenstående, at opsige forsikringen med 30 dages varsel til udgangen af en kalendermåned mod et gebyr. Opsiger du forsikringen allerede indenfor det første år, opkræver vi et højere gebyr.


Opsigelse eller ændring ved skade: Fra den dag vi har modtaget en skadeanmeldelse, og indtil 1 måned efter at vi har betalt erstatning, afvist at dække skaden eller afsluttet skadesagen, kan både du og vi opsige forsikringen skriftligt med 14 dages varsel. I stedet for at opsige forsikringen kan vi - også med mindst 14 dages varsel - ændre forsikringens vilkår, fx ved at begrænse dækningen, forhøje prisen, forhøje en eksisterende selvrisiko, eller kræve bedre sikring. Du kan vælge at lade forsikringen udgå fra det tidspunkt, hvor ændringen skal træde i kraft. Vi skal have skriftlig besked inden.


Du kan altid se de gældende gebyrer på www.sundfornuft.dk eller få dem oplyst ved at henvende dig til Sundfornuft. 
Ændringer af betingelser og priser: Væsentlige ændringer i betingelserne og/eller prisen varsles senest 30 dage før forsikringens udløb. Betaler du forsikringen for en ny periode, accepterer du samtidigt ændringerne, og forsikringen fortsætter med de ændrede betingelser og/ eller pris.


Generelle undtagelser: Forsikringen dækker ikke skade, der direkte eller indirekte skyldes: Krig eller krigslignende tilstande, herunder borgerkrig. Oversvømmelse fra hav, fjord, sø eller vandløb, jordskælv, cykloner, vulkanudbrud eller andre naturkatastrofer. Udløsning af atomenergi eller radioaktive kræfter. Forsætlige handlinger eller, når du har udvist grov uagtsomhed.
Risikoforandring: Vi skal hurtigst muligt skriftligt have besked, når der sker ændring, som har betydning for forsikringsaftalen. 
Når vi har fået besked: Vi tager stilling til, om og på hvilke vilkår forsikringen kan fortsætte.


Hvis vi ikke får besked: Du kan risikere, at din ret til erstatning ved en skade nedsættes eller helt bortfalder.


Mulighed for at klage: Hvis ikke du er enig i vores afgørelse, skal du klage til os. Du skal sende din klage til info@Sundfornuft.dk. 
Hvis du ikke er tilfreds med resultatet af din henvendelse til os, kan du klage til: 
Ankenævnet for Forsikring: Anker Heegaards Gade 2 1572 København V, www.ankeforsikring.dk, telefon: 33 15 89 00. 
Det koster et mindre gebyr at klage til Ankenævnet for Forsikring. Klagen skal indsendes på et specielt skema, som du kan rekvirere hos ABC eller Ankenævnet.


Yderligere oplysninger kan fås hos: 
Forbrugerrådet: www.forbrugerraadet.dk Fiolstræde 17, 1017 København K Telefon: 77 41 77 41 Forsikringsoplysningen www.forsikringsoplysningen.dk Philip Heymans Allé 1 2900 Hellerup Telefon: 41 91 91 91
Lovgivning: For forsikringen gælder i øvrigt dansk lovgivning om forsikringsaftaler og forsikringsvirksomhed.


Fortrydelsesret
Forsikringsaftaleloven giver dig ret til at fortryde dit køb af private forbrugerforsikringer. Du kan læse mere om fortrydelsesretten i forsikringsaftalelovens § 34i og § 34e.


Fortrydelsesfrist: Fortrydelsesfristen er altid 14 dage, men reglerne for hvornår fristen starter afhænger af, hvordan aftalen blev indgået. Har du mødt en af vores repræsentanter, da du købte forsikringen, starter fristen på det seneste af følgende tidspunkter: 
-    Den dag, hvor du modtager bekræftelse af aftalen – typisk når du bliver præsenteret for policen og forsikringsvilkårene. 
-    Den dag, hvor du får skriftlig besked om fortrydelsesfristen.


Du købte forsikringen ved fjernsalg – dvs. indgik aftalen, hvor du alene havde kontakt med os pr. telefon, brev eller e-mail. Så har du efter forsikringsaftaleloven § 34e krav på at få yderligere en række oplysninger, og det betyder, at fristen ved fjernsalg starter på det seneste af følgende tidspunkter:
-    Den dag, hvor du modtager bekræftelse af aftalen – typisk når du bliver præsenteret for policen og forsikringsvilkårene. 
-    Den dag, hvor du skriftligt får de oplysninger, vi har pligt til at give dig – herunder besked om fortrydelsesfristen.


Sådan beregnes fristen på 14 dage: Hvis du f.eks. køber en forsikring, der skal gælde fra den 1. marts, og du først modtager de krævede oplysninger (typisk police, forsikringsvilkår og oplysning om fortrydelsesfrist) den 4. marts, kan du fortryde købet til og med den 18. marts. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, søndag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, er fristen først den følgende hverdag.


Sådan fortryder du: Inden fortrydelsesfristen udløber, skal du give os besked om, at du har fortrudt dit køb. Du skal sende besked om, at du har fortrudt købet til:

SUND FORNUFT APS

Amaliegade 6, 2. tv.

1256 København K

CVR: 44438151

info@Sundfornuft.dk

www.Sundfornuft.dk


Om Sundfornuft:
Sundfornuft er en innovativ forsikringsformidler, underlagt ABCforsikring, registreret under Ensured ApS, som godkendt forsikringsformidler i Finanstilsynets Virksomhedsregister.


Om ABCforsikring:
ABCforsikring er et moderne forsikringsagentur, der risikomæssigt pt. er afdækket hos Eir Försäkring AB, box 3132, 103 62, Stockholm, Sverige - et selskab med ambitioner, også i Danmark.


Naturligvis er Eir medlem af Skadegarantifonden, så alle kunder er dækket ind ved en evt. konkurs. De indbetalte præmier indgår desuden på en garanteret klientkonto i ABCforsikring.


ABCforsikring (agerer Coverholder for Eir, altså på deres vegne - og er bygget på en teknologisk platform, der gør det muligt at tilbyde gode forsikringer til lave omkostninger.

Abonnementsservice
Ved Sundfornuft abonnementsservice, betaler du via dit kreditkort. Efter din betaling vil dine fakturaer fremadrettet betales automatisk fra dit kort, hvorfor der ikke vil forekomme fakturagebyrer. Her vil dine kortoplysninger gemmes sikkert, i DIBS Danmarks sikre betalingssystem. Da sikkerheden er i højsædet hos os, forsikrer denne metode samtidig også at du alene skal indtaste dine kortoplysninger én gang. Abonnementet ophører først, når det opsiges. Abonnementet vil automatisk blive fornyet med en periode, som bliver valgt af kunden (se opsigelsesvilkår). Afregnes dit softwareprodukt på månedsbasis, vil du indgå i abonnementstilpasning. Hos Sundfornuft afregnes vores månedsbetalte kunder hver måned den 2., for at gøre det mere, og undgå pludselige opkrævninger midt i måneden. Første måned afregnes fuldt ud ved købet af Sundfornuft. Næste måned betaler du alene for de dage der er op til den 2. i måneden. Har du eksempelvis købt dit produkt den 21. februar, vil du den efterfølgende måned alene betale for de dage der er op til den 2. marts, og herved betale for 10 dage. Har du lavet aftalen med Viabill, vil det altid være deres vilkår der er gældende for din betaling. Vilkår for Viabill finder du i Viabill sektionen længere nede.


Nyhedsbrev og kontakt pr. e-mail
Ved bestilling af et Sundfornuft produkt, har du mulighed for samtidig at give Sundfornuft samtykke at kontakte dig pr. e-mail. E-mailen kan indeholde information om forsikringsmuligheder, nye softwareprodukter, tips til yderligere sikring af dit udstyr eller relevante nyheder. Du kan til en hver tid frasige dig at modtage disse e-mails ved at skrive til os på info@sundfornuft.dk eller ved at ’unsubscribe’ direkte i nyhedsbrevet. Vær opmærksom på at vi, selv om du frabeder e-mail fra os, kan vi være nødt til at sende dig information om dit produkt for at du kan få fuldt udbytte af produktet. Sundfornuft ApS sælger ikke dine kontaktoplysninger videre til 3. part.

Anvendelse og begrænsninger på demonstrations-software (DEMO)
Ved at bruge demosoftware, som for eksempel; Safe ID og MyPass Demo versioner, leveret af Sundfornuft ApS eller deres partnere, accepterer du disse betingelser og vilkår. Du får en ikke-eksklusiv, ikke-overførbar licens til at bruge softwaren til demonstration, testning eller evaluering. Du må ikke ændre, tilpasse, reverse engineere, videresælge, udleje, distribuere softwaren, eller bruge den til kommercielle formål uden yderligere licens. Alt indhold i softwaren er beskyttet af intellektuel ejendomsret og forbliver Udbyderens ejendom. Softwaren leveres uden garantier, og Udbyderen fraskriver sig ethvert ansvar for skader eller tab, der opstår ved brug. Ansvar er begrænset til det betalte beløb for softwaren, hvis noget. Oplysninger modtaget gennem brugen af softwaren skal behandles fortroligt. Licensen ophører automatisk ved overtrædelse af disse vilkår, og du skal da stoppe brugen og slette alle kopier af softwaren. Udbyderen, Sundfornuft ApS, bestemmer licensens udløbsdato, som typisk vil være 3 måneder fra udstedelsesdatoen.

Træk på dit kort
Du kan til enhver tid tilbagekalde din tilladelse til, at vi trækker et beløb på dit kort. Du kan også̊ gøre indsigelse vedrørende ”uautoriserede debiteringer” over for din kortudbyder, dog senest 8 uger efter debiteringen, medmindre andet fremgår af din aftale med kortudbyderen.

Persondata
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.


Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Sundfornuft ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.


Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.


Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. Den dataansvarlige på Sundfornuft.dk er Sundfornuft ApS


Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@sundfornuft.dk.

Lovpligtige Afgifter
Når du køber en skadesforsikring i Danmark, betaler du afgifter til staten og til de hjælpefonde, som Folketinget har oprettet. Disse afgifter, fastsat af Folketinget, opkræves af forsikringsselskaberne. Afgifterne til hjælpefonde dækker udgifter ved store skadesituationer som storme og oversvømmelser, hvor betalingen sker solidarisk via forsikringen. Afgifterne opkræves fuldt ud og deles ikke op i rater, bortset fra statsafgiften og miljøbidraget, der følger opkrævningerne. Allerede afregnede afgifter tilbagebetales ikke ved opsigelse af en forsikring eller skifte af forsikringsselskab. Statsafgiften på motorkøretøjer og skadesforsikringsafgift afregnes direkte til Staten.

Gebyrer
Gebyrerne fastsættes og opkræves for at dække omkostninger forbundet med administrationen, såsom opkrævninger via udstedelse m.m.
- Rykkergebyr: 100 kr.

Police- og Betalingsændringer
- Ændringsgebyr: 100 kr.

Opsigelse
- Opsigelse uden for hovedforfald: 80 kr.
- Opsigelse inden for det første år: 650 kr.

Ny Kunde
- Oprettelsesgebyr: 100 kr.

Indeksering
Alle forsikringspriser, forsikringssummer, selvrisici og gebyrer indekseres årligt i forhold til den almindelige inflation i Danmark. Det årlige indeks fastsættes af Danmarks Statistik.

bottom of page